default logo
Type tekst:
Date:April 28, 2017

Laat het praten aan anderen over

De beste reclame is mond-tot-mondreclame, bestaande klanten die jou aanprijzen bij vrienden en kennissen (zogenaamde testimonials). Deze vaststelling kan je heel makkelijk vertalen naar je eigen content, op papier, je website, je nieuwsbrief.

Laat bestaande klanten over jou vertellen. Waarom kozen ze voor jou? Waarover zijn ze tevreden? Wat kon jij hen bijbrengen waar ze zelf nog niet aan gedacht hadden?

En laat die bestaande klanten ook over zichzelf vertellen. Wat doen ze? Hoe staan ze in het leven, welke waarden zijn voor hen belangrijk?

Hou dit verhaal breed en objectief. Het hoeft dus niet alleen over jou of je product te gaan. En er mag ook wel een mindere kant aan bod komen, dat zorgt voor geloofwaardigheid.

Want een verhaal is geen reclame. Een verhaal is de deur om mensen binnen te laten in jouw leefwereld, in jouw activiteit, in jouw ambities en dromen. En wie kan daarvan een betere ambassadeur zijn, dan een getuige die het al eens meemaakte?

Ok, deze aanpak vergt ietwat moed. Je moet de vertrouwde paden verlaten en de controle deels uit handen geven. Maar net dat maakt het verhaal zoveel sterker. En die sterkte zal iedereen opmerken.